Evaluatieverslag:

De theorie in de les (wat je ervan vond en wat je ervan geleerd hebt):

ik vind het project erg interessant. Ik denk dat beide teams er ook voordeel van hebben want je leert bij beide sporten verschillende dingen. Beide sporten hebben een verschillende manier van aanleren waar je ook bij beide sporten wat aan hebt. Voetbal is vooral hard en stevig in je schoenen staan, de meeste voetballers zijn harde jongens, die altijd gaan voor de winst. Je hoort in een team en traint om het hele team kampioen te laten worden. Terwijl ballet meer het drillen is van de passen en veel gedisciplineerder. Bij ballet is de individuele prestatie ook belangrijker dan die van de groep, dus je traint voor jezelf. Ik denk dat de culturen niet zo goed samen gaan omdat je als voetballende jongen wordt gezien als een stoere, harde jongen die wel tegen een stootje kan.  Maar als dansende jongen als een mietje, en onder de voetballers wordt je waarschijnlijk ook homo genoemt en dat botst samen. Dat ze de voorstelling af willen blazen, vind ik erg zwak. Ookal wordt het misschien niet een perfecte dans, toch heeft iedereen er keihard aan gewerkt en in het eindresultaat kan je waarschijnlijk duidelijk zien dat iedere voetballer zijn best doet in de dans.

De culturele activiteit (wat je ervan vond en wat je ervan geleerd hebt):

als culturele activiteit heb ik gekeken naar een balletstuk uit het zwanenmeer. ik heb duidelijk gekeken met de kijkwijzer naar het stuk en ontdekte toch wel wat dingen die ik anders nooit had gezien. wel weet ik nu dat ik niet weggelegd ben voor ballet. want ik vond het totaal niet leuk om naar te kijken, maar wel redelijk interessant.

 

Het maken van de praktische opdracht (wat je ervan vond en wat je ervan geleerd hebt + hoe was de samenwerking?)

ik vond de praktische opdracht erg leuk om te doen. ik heb vroeger altijd op dansen gezeten en vind het ook nogsteeds er leuk om te doen. Het bedenken van de dans was niet erg moeilijk omdat we dansjes hebben gekozen van youtube. we hebben een paar liedjes samengevoegd zodat we een mix konden presenteren in onze danssclip. de samenwerking was goed, we hebben allemaal thuis goed geoefend. zodat we op het moment van opnemen direct konden beginnen.

Het presenteren van die opdracht aan de klas (wat je ervan vond en wat je ervan geleerd hebt):

ik vond het presenteren voor de klas erg leuk om te doen. tijdens het filmpje hoorde je veel geluiden uit de klas, dat het mooi was. dit doet natuurlijk altijd goed. Ook kregen we na tijd een paar goede tips voor de volgende keer.

De presentaties van andere groepen (welke twee vond je goed en waarom?)

ik vond de presentaties van de anderen heel verschillend, maar de beste was van de groep van Dorien. ze hadden echt hun best gedaan om een interessant dansje te verzinnen. dat een paar uit de groep gewoon niet zo sterk waren in dansen kunnen ze niks aan doen, want de inzet was duidelijk te zien.

het groepje van jordy, was leuk om naar te kijken. maar het was niet origineel. Het waren 16 tellen die ze dansten ongeveer. maar dan op allerlei verschillende manieren afgespeeld. 

het groepje van Jorian vond ik eigenlijk gewoon slecht. ze wisten dat ze allemaal niet konden dansen en hebben ook direct de opdracht opgegeven. ik had het een stuk mooier en dapperder gevonden als ze een gewone danshadden geleerd en opgevoerd en niet allemaal kleine stukjes.