Opdracht 1: de school:

tops:
1. Dit hebben wij gekozen omdat het door deze bordjes die allemaal op ooghoogte hangen, erg handig is om het goede lokaal te vinden, ook de afdelingen met kleuren zijn goed te zien op deze bordjes. Je raakt zo nooit meer de weg kwijt hier.
2. Dit hebben wij gekozen omdat het heel makkelijk is dat de deur de kleur heeft van de cluster, zo weet je dat je in het goede gebied bent. Ook staat het lokaalnummer erg groot op de deur zodat je zeker weet van een afstand waar je lokaal is.
3. Dit hebben wij gekozen omdat het heel mooi licht is in het hele gebouw, zo lijkt het erg fris en gezellig. Een nadeel is wel dat als het gaat sneeuwen er direct bijna geen licht meer is in het gebouw.
flops:
1. De trap is echt wel de grootste flop van het gebouw, hij is gewoon veel te klein en het is niet handig dat hij twee kanten opgaat. Het is echt super druk als je na de bel op de trap bent en de stoet mensen beweegt nouwelijks.
2. De aula/mediatheek is ook een flop van het gebouw, er zijn super veel statafels waar de jongere leerlingen niet goed aan kunnen staan, daarom gaan deze mensen op de trap zitten en dan ontstaat dit probleem dus.
3. De zelfmoordgangen, de hekjes zijn te laag,  je zwaartepunt van je lichaam ligt hoger dan het hekje, dit kan dus snel een keer misgaan, ook zijn de gangen heel hoog, dus als het een keer misgaat, gaat het ook goed mis.

1.       Welke vormen komen in het gebouw voor; geometrisch / organisch?

In het gebouw zijn bijna alleen maar geometrische figuren te vinden.

2.       Is er sprake van herhaling van vormen? Zo ja, welke vormen en wat gebeurt er met het formaat ervan?

Er is veel herhaling, vooral in de binnenkant.

3.       Is er sprake van een contrast (tegenstelling) van vorm / kleur?

ja, de kleuren en vormen van de buitenkant zijn erg in contrast.

4.       Is er sprake van een open ruimte zoals; een doorgang / opening / vide / enz.?

er is 1 grote ruimte, de aula.

5.       Is er sprake van een façade / een voorgevel? Hoe zie je dat?

de facade is de zijkant met de letters.